Hej, jag jobbar med människor

Ibland undrar jag om jag kanske valt fel yrke. Aj faan säger man då, i och med att jag har väl dryga kvartsmiljonen i studieskuld. Jag har visserligen åldern för mig att skola om mig, men är det inte lite lagom larvigt att känna så här efter att ha arbetat på heltid i blott 10 månader..? Ska man sadla om till typ... murare?

Men jag vill faktiskt jobba med människor, fast kanske inte på det sätt jag jobbar nu. Kontroll, handläggning och avslag är vardagliga begrepp jag hellre skulle byta ut mot samtal, gemensam reflektion och utveckling. Jag hoppas att få ett sånt arbete, alternativt finna verktygen som ändrar min syn på mitt nuvarande arbete. Vilket som, tror jag att det kommer gå bra. Livet är till för min fördel, om det låter logiskt. Alla har vi rätt till svackor någon gång ibland.

Det gäller bara att finna sätt att göra något bra utav dem.

Kommentarer
Postat av: Erik

Håll ut, det kommer nya jobb!

2009-11-03 @ 21:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0