Helgen är över

Än en gång sitter man här, framför datorn och det är söndag. Imorgon börjar ännu en arbetsvecka och man känner inte till hundra procent att man har hunnit med allt man ville under den på tok för korta helgen. Jag har som många vet gått direkt från gymnasiet för att plugga, och studentlivet är inte lika inramat som de som är knegare. Jag får höra från mina kollegor om jag aldrig bara ligger hemma på soffan och degar framför TV:n. Detta är ett resultat av att jag berättar om mina äventyr efter arbetstid och helgerna som i vissa fall tröttar ut folk.

I och med att jag är van sen tidigare att kunna planera mina dagar utifrån några föreläsningarna att lyssna till och kapitel att läsa hinns det med en hel del ytterligare. Nu jobbar man mellan 08:00 och 16:33 och hinner inte riktigt alltid med det man vill, så det gäller att planera! Exempelvis imorgon, då ska jag som vanligt arbeta fram till halv fem-snåret för att sedan bege mig hemåt, knyta på mig mina nyinförskaffade löparskor, ta mig en runda (kroppen är ju inte lika fast som den varit tidigare), duscha av mig och lite fix inför att därefter kommer mina två goda kamrater på middag, samtidigt som vi har tvättstuga 19:30 - 22:00. Bör dock bättra mig lite på att bara vara, men det är svårt när det finns så mycket man vill göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0