Min dansande nostalgitarm

Ni har med stor sannolikhet upplevt samma sak som jag, ni vet när det spritter lite lätt under fötterna och knäna är på gränsen till att flyga åt olika håll när tonerna når era öron. Jag pratar såklart om nostalgi. Min nostalgitarm har dansat som bara den de senaste dagarna, och då är Spotify guld värt. Min nostalgilista fylls bland annat med följande bitar:

Ace of Base - The Sign
Denna popsång lyssnade jag och min barndomskamrat My på mycket. Vi ville också vara popstjärnor så vi hoppade runt i hennes sovrum (det var mycket större än mitt så vi fick mer plats), trodde vi kunde texten och sjöng på låtsasengelska. Varje gång jag lyssnar på den tänker jag på henne och hennes sovrum.

Steps - Tragedy
I mellanstadiet gjorde jag och tre kompisar danser ihop och mimade till texten (trodde vi, av samma skäl som ovan), bland annat till denna bit. Tre av oss uppträde även på sexans skolavslutning med just den dans vi kombinerat ihop till den här låten, som ursprungligen sjöngs av Bee Gees.

Beyoncé Knowles - Check on it
Detta var visserligen inte så länge sedan, 2005-2006 någon gång, men denna var låten som gick på repeat på förfesterna under mitt första år på universitetet. När jag hör den idag drömmer jag mig tillbaka till mitt lilla, röda korridorsrum, ståendes mittemot min kamrat Elsiabeth och härmade varandras höftrörelser (hon vann alltid på att vara snyggast av logiska skäl; hon har höfter).

Lisa Ekdahl - Vem vet
Titelspåret (?) på den första skivan jag fick med samma namn som artisten. Jag vet egentligen inte om jag var något större fan av henne som liten pojk, men idag när jag lyssnar på "Vem vet" minns jag när jag satt och lyssnade på hennes rätt coola stämma och tyckte jag var tokhäftig som hade en egen CD-skiva.

Spice Girls - Wannabe
Jag är ju en av de få individerna som fortfarande lyssnar på kryddflickorna, men låten "Wannabe" får min nostalgitarm att dansa nästintill varje gång. Det var ju början till något stort, i alla fall för mig.

Kommentarer
Postat av: My

Kalle. Hell yes med Ace of Base. Och Spice Girls. Det var så vi en gång i tiden. Jag kan fortfarande dansen till Who do you think you are!!

2009-11-21 @ 01:20:30
URL: http://murdle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0