Musik är min kärlek

Medan vissa sysslar med narkotika, andra med bungy-jump och andra med sexuella risker för att finna spänning i vardagen, sysslar jag med musik. Jag är inte tillräckligt musikalisk att själv producera musik, mer än att hitta på en andra stämma ibland som kan låta både bu och bä, men musik är troligen en av mitt livs stora kärlekar. Vad finns det mer som kan få det krypa i fötterna, få ett glatt humör bli ännu gladare eller bearbeta en liten humörssväcka?

Jag tycker det är underbart att fylla min fina röda i-Pod med musik av olika slag och sen bege mig ut i världen. Den lilla röda förgyller alltid min resa till och från jobbet, en väg som annars är väldans trist om man inte stöter ihop med en kollega man tycker om på vägen. Men även då kan den vara bra att ha, för ibland är man inte sugen att prata med någon på vägen till gruvan. Då kan man lyssna på de ljuva tonerna samtidigt som man tittar på någon man tycker bra om.


Kommentarer
Postat av: Erik

Viva la musica... eller nåt :)

2009-11-02 @ 08:00:43
Postat av: Erik

Viva la musica, eller nåt :)

2009-11-02 @ 08:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0