Pepparkaksbak i närförorten

Idag är det lördag, och det innebär inte alltid lugn och ro. Klockan ringde relativt tidigt, inte bara för att sambon min skulle iväg för att tjänstgöra på arbetet, utan även för att jag skulle bege mig till farmor för att utföra det årliga pepparkaksbaket. Det inleddes med att jag vart lite sen... Det är inte varje dag man har chansen att bara sitta i soffan, dricka kaffe och läsa tidningen för att på en gång glömma vad man har läst två sekunder efter avlutad mening! Jag drömde mig bort, tittade en snabbis på klockan och inser att jag skulle ha gått för en kvart sen. Jaja, bara att springa till tåget för att bege sig till farmorn. Där hade mamma och farmor redan startat, skrattade lite lätt när jag kom in och jag började kavla den söta degen. Detta innebär att jag nu har en liten låda med pepparkakor stående på diskbänken. Får se hur länge de räcker innan de är slut, kan ju hoppas att det i alla fall hinner bli advent...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0